субота, 31. август 2019.

Д. Рајковић - Свитање



Свитање

Често су снови стварнији
и од стварности саме.
Јутро је засуло ведром
Моја сањива окна и тугу празне собе,
И обешене слике што из прошлости зуре
На мене усамљена;

Зора је обишла луку и својом кичицом штедром
Дотакла барке беле
И травњаке, и воду, и облаке црвене,
Што на обзору горе, после синоћне буре,
Као успомене.

Из мира аквареле,
Само се једно једро отисло руменом водом,
Нечујно као тајна.
Носи ме у простор и време, у свитања далека,
Сновима Бригадуна,
Кад сам пловио, занет, у сусрет сутону ил зори,
Са Њом на прамцу чуна.

Плужи малено једро, у сусрет Сунцу броди.
Какве ли тајне крије?
Којим ће обалама?
Зашто у овој ведрој идили на води
Са галебом у лету, — ја видим себе сама?

Чежња, ил немир, ил жудња, ил прегажени снови?
Или све скупа? И зашто?
He бих умео рећи,
Ал срце моје опет старим заносом плови
Ка ведрим освитима, ка промашеној срећи.

О, броди, једро бело, валима чежње и боја!
Подржи снове моје макар били и варке;
Иза видика оних чека ме Утеха моја,
На једном скровитом жалу,
Крај привезане барке.

Подржи снове моје да и ја развијем једра,
Па да у освит кренем са Њом на прамцу чуна;
Можда ће мразном срцу сванути зора ведра?
Можда ћу ипак стићи до жељног
Бригадуна?

ДРајковић

Гласник Српског историјско-културног друштва „Његош


          



Нема коментара:

Постави коментар