среда, 27. март 2019.

Јован Поповић Липовац - Једне зоре ...






Једне  зоре ...

I.

Једне зоре шето сам се
По зеленој гори,
Гледајући гдје Даница
С рујном зором збори.

Рујна зора, зелен-гора
У дражести плива,
А ја сједох крај извора
Да ми душа снива.

Тихи вјетрић лишћс глади
Од липе зелене,
А липа се пo каткада
У води оглене.

Славуј поје, срце моје
Све то јаче куца,
Славуј поје, срце моје
Од милино пуца.

Миомирис дивног цвјећа
Моја прса шири,
Већ и румен јарког сунца
Кроз гранчице вири.

Недалеко свилоруно
Траву пасе стадо,
А уз стадо, ја бих реко,
Пастирче је младо.

Ја прислушахзачух фрулу
Гдје умилно свира,
Обрнух се, видјех цуру
Да уз њу пребира.

Фрула свира, срце дира,
Пастирица поје,
Пјесму поје, па пребира
Болно срце моје.

Пјесму поје: гдје си драги,
Гдје си моја рано,
Гдје си душо, гдје си срце,
Сунцо огријано!

Гдје си цркво мојих мисли,
Гдје си мој олтару,
Гдје си небо жића мога,
Срца мога жару!...

Фрула свира ... срце моје
Куцати ми преста ...
Обрнух се .. Боже! што је?
Пастирице неста.

Фрула преста, цуре неста
У зеленој гори,
Али слика, слика њена
У срцу ми збори.

Слика збори па ме мори,
Срце моје плаче,
Слика збори глава гори
Сво то јаче, јаче ...

Освјестих се, нагнух за њом
Да је стигнем, молим,  
Да јој кажем: из свег срца  
Да је младу волим.

Алње нема младе, нема,
Бог зна гдје је неста,
Зелена је гора нјема,
Од кад пјеватпреста.

Ја се врнух крај извора,
Под липу зелену,
Тамо уснух од умора
У санку милену.

II.

Заспах млађан, снјевах да ме
Пјеватучи Муза,
Па на једном на лице ми
Падо врела суза.

Ја се тргох, дивно чедо
Пастирица стоји
Украј мене, па из гласа
Пјесмицу ми поји.

Ох како је мила, лјепа,
Дивнија од виле,
Можда су је баш и оне,
Љепотицу слиле.

Црне очи, двје звјездице
У тавнојзи ноћи,
Обрвице пијавице,
Пуне тајне моћи.

Коса врана очешљана
Бјело чело реси
Од ведрога дана цуро
Још ведрија јеси!

Бјела лица, танка гласа,
Још лакшега скока,
Као јела витка стаса,
Дјева црноока.

Груди пуне рајске сласти
Као снјег се бјеле,
Дојке момком истакнуте
 Ког не би занјеле ?

Она стала, запјевала:
Момче црнооко,
Тебе љубим, тебе волим,
Каиз главе око!..

Кад то зачух, ја јој рекох
Стани цуро стани,
Стананђелче, у наруче
Meни младом пани!

Пољуби мепољубих је
Неколико пута,
А бог Амор на усне нам
Калепирић лута.

Супце гријенебом плије,
Кроз гране нас гледа,
He знам ништа, добро ми је,
Бог ми љепше неда’.

Јован Поповић Липовац

"Црногорка" број  39   1884.











Нема коментара:

Постави коментар