субота, 31. август 2019.

Д. Рајковић - Елегија



Елегија

Ја певам за сапатнике и за везано робље;
За брата Милутина, за ратне другове мртве;
Ја певам за Станишића и за острошке жртве;
За Србе мученике бачене на Пасје Гробље.

Ја певам за сељаке из бедног ријечког села,
Што их ни криве ни дужне стрељаше код Штитара;
Ја певам за бескућнике, за стада изгорела,
За живе буктиње српске крај згажених олтара.

Ја певам за српске мајке што у најтеже дане
Пођоше тифусном стазом да деле судбу с нама;
Ја певам за свештенике што су по гудурама
Парали мантије своје да нам превију ране.

Ја певам за драге сени с Љевча, гробнице сиве;
Гле, сузе навиру редом за кости раскопане;
Ја певам за Ђуришића, за знане и незнане,
Што их душмани српски, преваром, спалише живе.

Ја певам за браћу Србе стрељане после рата
Шумама Кочевља стравна и широм Словеније;
Ја певам за невољнике из мрачних казамата,
Чију судбину горку нико још открио није.

Ја певам за српску децу, за шегрте и ђаке,
Што их бацише, туго, пред грозне бункере Срема;
Ја певам за изгнанике, за косовске тежаке,
Јер ни на заветној груди Србину места нема.

Ја певам с болом за Дражу, за трагичног хероја,
Што се борио ко витез у невитешко доба;
И колико год бих хтео - ни реч ни суза моја -
He могу рећи тугу његовог незнаног гроба.

Ја певам јер браћу моју клевета гнусна блати:
Прогањали су их живе, сад их скрнаве мртве;
Ни тајну Дражиног гроба Срби не смеју знати!
Чега се убице боје? Освете или жртве?

Д. Рајковић

Гласник Српског историјско-културног друштва „Његош


          



Нема коментара:

Постави коментар