петак, 30. август 2019.

Д. Рајковић - Песме изгубљена


Песме изгубљена

Нестала си у збрци са рпама папира:
Избледела у свести као што бледе снови;
Јављаш се уплакана у ноћима немира
Којима ничест моја под старе дане плови.

Да лћу те игда наћи у неком прашном куту
И лси смрвљена давно на ђубриштима града?
Била си глас савести на изгнаничком путу,
А лте не хтеде нико, јер једноумље влада.

Послао сам те свима. Нексавест проговори.
Бар у слободном свету нексе порука чује.
Али врата ти нико не хтеде да отвори,
Јер таква поезија, рекоше, младост трује.

Земљом се крв пролива. Они знају шта чине
Чуо сам опомену, чак и претње сам чуо,
Али ти гласи беху увек из помрчине:
Због њих сам, младих дана, изгнанства допануо.

Послао сам те давно. Мени копија оста
Да другује у болу до неких бољих дана,
Али ти неста тмином са мог самотног моста.
За мене изгубљена, од других ућуткана.

Потонуле су речи као прегршт белутка
Водама заборава. Како сам жудно хтео
Да их извајам снова, ко звезданог тренутка,
А лсе покушај сваки на паучину свео.

Где су ми сапатници што сам их служио пером
Да ми ослонац пруже у свакој неприлици?
Променили су светом, илпроменили вером!
У изгнанству смо, тужна, све више изгнаници!

Приносим фењер сату. Подне, а помрчина!
Има ли игде брата да ми бар пут покаже?!
У том се вапај зачу из апсанских зидина,
Алда ми слух омету, стижу и уволаже.

Стајем пред силну бару. Задах ми груди стеже.
У бари више црва него што воде има.
А површином врве, као да су без теже,
Брадате газиводе с нејасним симболима.

Странац на својој груди. Нигде моста ни скеле,
Нитбрата у невољи. Недужна села горе.
To се пијани свати са Молохом веселе...
Господе, избави ме из ове грозоморе.

Априла, 1995.                           Д. Рајковић

Гласник Српског историјско-културног друштваЊегош





          



Нема коментара:

Постави коментар