субота, 31. март 2018.

Светозар Ћоровић - Српче






Српче

Ја сам Српче, - Српче поносито
И мајка ми Српкиња је била,
Србин отац, Српкиња ми сеја –
Српска земља домовина мила!
Ја сам Српче крвце вреле, бујне
Пуних груди Србинскога жара,
Што ми пламти – што ме раздрагава –
Згрејала га Српска слава стара.

Кад се сјетим славнијех јунака
На бојишту јуначки што паше,
Што се вјечно, храбрено борише
За слободу и за име наше…
Кад се сјетим кад и ја зажелим
Да бих мог’о тако силан бити,
Да се и ја за отаџбу милу
Могу тако бити и борити.

Често пута помолим се Богу:
“Дај ми, Боже, Милошеву снагу,
Да сатарем тиранију мрску
Да прославим домовину драгу …
Да уништим све страшивце худе
Испред правде што се вјечно крију,
Да побијем кукавице ове
Што неслогу међу браћу сију!”

И клечећи упрем очи своје
У школу Саве светитеља,
Па је питам:”шта ми радит ваља
Да се света испуни ми жеља?
Како ћу се осветити моћи
Душманину, што ми народ мучи?”
А светац ме милостиво гледа
Ко да каже:”Учи, сине, учи!”

О, разумјем поглед онај благи,
Ја разумјем свете оне рјечи…
Јест, с’ књигом ћу побједити само
Она ће ме довест правој срећи…
Да, учићу и ноћу и дању
Све због своје милене слободе,
Па ћу једном ведра чела стати
И викнути:”Ево ти ме роде!”

У Мостару, 1892. 

Свет. Ћоровић

“Голуб” бр. 21   1892.



















Нема коментара:

Постави коментар