четвртак, 1. март 2018.

Мило Јововић - Чудан сан





Чудан сан

На памет ми јутрос пану
Да ти кажем мила мати,
Грозно сн’јевах у мом сану,
Бог ће сами добро дати.

Виђех ђе ме заробише
Турци испред куће наше,
Живога ме ухватише,
И руке ми повезаше.

Стадоше ме тешким бичем
Немилице ударати
У помоћ ми зовем, вичем,
Саму тебе драга мати.

Па и ти ми доћи нешће,
Но им велиш: главу с њега!
Ово синку бјеше жешће
Но смрт саму што угледа.

Од тог страга сан искочи
Гледам, дрхшћем истим страхом,
Тарем своје сузне очи, -
Срце куца јаким махом.

“Сан је лажа Бог истина!
Јунаку се сн’јева свака,
То је сине празна тмина;
Куша срце од јунака.

Што на помоћ твом лелеку
Нехте доћу мајка стара,
Него рече да те с’јеку,
Истина се томе ствара.

Јер српкиња жели свака:
Да јој синак мртав пане,
Да га крије хладна рака,
Него робом да остане.”

У Бару (Црна Гора)   

Мило Јововић

“Голуб” бр. 14   1892.















Нема коментара:

Постави коментар