субота, 16. фебруар 2019.

Stevo Petrović Crnogorac - Uzdisaj






Uzdisaj
(iz rukopisa jednog staroga Dubrovčanina).

Oh ļubavi nevina
Dokle ćeš me goniti!
Ja sam djeva jedina,
Što te ne sm’jem otkriti

Drugomu nikada
Za života nikada!!

Zaludu mi bogovi
Mirne dane dovode,
Kad mi str’jela ļubovi
Srce gorko probode;

Srce mi nevino,
U cvijetu nevinu!!

U razvitku mladosti
Kad su druge vesele,
A moje su radosti
Tužnoj danas uvele

Za tobom ļubezni
Dragi, mili ļubezni!

Tajnu ovu ne mogu
Nego tebi javiti,
Te se kunem ja Bogu,
Da te hoću ļubiti

Žalosna do smrti
Ah jednoga do smrti!!

Moje srce ub’jeno
Di konca će tužiti,
Da te ļubim iskreno
Ne sm’jem nikom javiti

Nesretna djevica
Ja jedina djevica!!

S ovog sv’jeta otiću
S ovom ranom nevina,
Na rastanku otkriću
Da me goni sudbina

Ļubavi žalosna,
Ja za tobom žalosna!!

U Dubrovniku 1849.

Stevo Petrović  Crnogorac¹)



¹) Ovaj Crnogorac, ogranak Vis. Kneževskoga Crnogorskoga Doma, bješe se radi zdravļa sklonio onda u Dubrovnik; i ovdje s ondašńom dubrovačkom omladinom a sadašńijem starcima prijateļevao. Kažu da je kasnije junački poginuo na Grahovcu 1858.


Srđ br. 7   1902







Нема коментара:

Постави коментар