уторак, 22. август 2017.

Д. Рајковић - На прагу новог века



На прагу новог века

Пали читлуци мрака, а наш се још надима.
Крстаре по њем’ будно човеколике змије.
О, какво понижење да робујемо њима
На прагу новог века и нове миленије!

На ту мисао горку жуч се пени у мени,
Под рпом ожиљака свест се немоћна мути.
Куд год уперим оком - видици замагљени;
Куда год кренем кроком - разваљени су пути.

На јави самац болу; сапатници све ређи.
У кошмарима ноћи - огањ, пораз и жице.
Како сам жудно хтео да останем на међи,
Али ме босонога прогнаше отровнице!

Разорише ми младост. Старост згара од туге
За некад добром земљом што им паде у део.
О, да ми је да видим те сатанине слуге
Како се распадају - свој крст бих преболео!

По узаврелом котлу вреже се змијурине.
Загаде што год такну, за њима слуз и смеће...
Боже, подржи младост да нам Слобода сине,
Јер без Ње правде није и добра бити неће.


3. фебруара, 1997. Д. Рајковић




          



Нема коментара:

Постави коментар