среда, 10. фебруар 2016.

Вуко Р. Ђуришић - Последњи поздрав

Милан Петровић

Последњи поздрав

Милану Петровићу, песнику

Сврши се опело и сав народ приђе,
Да целива њега с побожношћу самом:
И тад ко да с небадух песников сиђе
И стихови тужни одјекнуше храмом:

Збогом српска земљо, света мати моја,
Кроз песме сам тебе у звезде окив’о:
За тебе сам везо сва надања своја
У мукама смртним твој лик свети сниво

Збогом село мојеперивоје цветни,
Moj изворе свети радости и среће;
Верна моја Драга, децо, — дани сретни
Moje очи више видети вас неће.

Збогом топли домео, колевко рајска!
Мене сада скрива мрак туђинске ноћи:
Живот у те бешеко најлепша бајка,
He чекај ме више — ja ти нећу доћи.

О, славуји мили из српскога луга,
Растави нас кобна судбина и време:
He чекајте тужни свога верног друга
Ja вам више нећу певати поеме.

Сапатници драги, широм бела света,
He жалте ме вишеслава вам и хвала:
Последњи вам поздрав шаље ваш поета
Чувајте светиње српских идеала.

Збогом завичају, рајски врте цветни,
Збогом свете бели и мило пролеће,
Тужна Драга моја, децо, — дани сретни
Moje очи више видети вас неће.*)

Вуко Р. Ђуришић

*) Горњу песму прочитао je аутор над отвореним гробом у који je, неколико тренутака касније, спуштен песник Милан Петровић*
                                         
Гласник Српског историско-културног друштваЊегош’’ 


Јуни 1963







Нема коментара:

Постави коментар