субота, 29. фебруар 2020.

Радомир Кривокапић Орлински - Елегија




Елегија
— Кольцовъ —


У твоја лона, о хладни гробе!
Ко милом другу ја летим сада,
И скрит’ се желим од љуцке злобе
У твоме стану, гдје покој влада.
Брзо, о смрти! нек’ коса ма’не
Над мојом главом још млада што је;
На овом св’јету да ми одлане —
Од срца руку пружио ко је?
До сад ми шта је весеља дало?
Ко радост д’јели са мном и тугу?
На св’јету овом, гдје живјех мало,
Ко мени даде осм’јех, ко другу! —
Баш нико, нико — у пуста мјеста
Једнога вјерног имадох друга,
Ко пјесме звуци и тај ми неста —
За њим ме гуши вјечито туга...
И тај ми неста ко бајни гласи,
Ил’ искра, када за тренут мине,
Ко гробни огањ он се угаси,
Ил' муња када кроз свемир си'не.
Још једна зв’језда са неба плава,
У ланце да ме савеже нуди...
У мраку мени свјетило дава,
И тајном надом напаја груди...
Ал’ мало траја и свега неста!
И сјајне зв'језде изгубих оне,
Те као сирак без родног мјеста
Без ње се скитам и свуд ме гоне!
Са мрачном душом ја лутам тужан,
И ко лед хладан идем међ' људе,
Те ко очајник ил' вјечни сужањ
Долазим к њима, да дух ми буде.
Са мојом браћом и људ’ма свима
Дијелит' хтједох и живот сами,
И као прије жељах међ’ њима
Свог друга наћи, да срце да ми.
Зли људи никад ни да се јаве, —
С презрењем на ме глéде они,
И хладну душу муче и даве,
Те с тога вене мој живот бони. —
Сад за то к теби, о хладни гробе!
Са жељом летим, ко к другу милу,
Од људи гоњен и њине злобе,
Да покој нађем у твоме крилу! —
О брзо смрти — коса нек' мане
Над мојом главом још што је млада! —
Брзо, ох, дођи тамо да сване
Боља, вјернија за гробом нада!...

Радомир Кривокапић        
                       
“Луча” 1900.




Нема коментара:

Постави коментар