недеља, 19. мај 2019.

Филип Ј. Ковачевић - Право уживање


Право уживање
(Гете)

Бадава ти украј цуре новци;
He ће цура за новце да знаде:
А и нема уживања правог,
Ђе се срце из срца не даде.

Новцима се гласови купују,
Ма никако срце у цурама:
Ако желиш своју цуру купит, —
Иди продај за њу себе сама.

Но ти не ћеш да су ланце вежеш...
О, то треба из главе избити!
Јер слобода пуна сјат нам може,
А ми опет обвезани бити. —

За једном се занеси, усхити,
Па цвати ли ту за тебе цвјеће,
Нек те барем њежност за њу веже,
Ако дужност везати то не ће.

Чуј ме, брате, и вјеруј што кажем! —
Самовање отровна је змија;
Нађи чедо добро и лијепо,
Па с њим буди сретан као и ја.

Ја, који се разумијем у то,
Нашао сам мому пуну жара,
Па смо сретнине манка нам ништа,
Но благослов попов са олтара.

Та се мома само брине за ме,
Да је вазда чедна и лијепа;
Украј менесвеђ је пуна дражи,
Свеђе скромна украј другог свјета.

А да би нам љубав дуга била,
Јуначка је моја срећа мала; —
Моја воља свеђ je милоет њена,
Ја јој за све морам рећи: Фала!

О! ала је уживање рајско:
Кад се срећа на мене осмјене,
Илза софром сједимо, па ногом
Својом малом кад моју покрене! —

Кад ми чашу да, откле јо пила,
Ил’ јабуку, што је гризла сладом, —
Ил’ јој гленем на пунане груди.
Пошто смо се пољубили крадом!
А кад тијо у самоћи сами
Говоримо о љубави, цв’јећу,
Тад ја волим само њене р’јечи,
Само р’јечи — пољубаца не ћу.

Пунана је духа моја дика,
Бистри разум њеном главом влада;
Савршена ј’ она, а једини
Њен је гријех — што ме љуби млада.

Штовање ме пред њe ноге баца,
На ње груди чежња пуна части:
To је, брате, уживање право! —
Буди мудар и тражи те сласти!
Смрт ће доћи, па те дигнут горе
У наручја блаженства и среће;
Бићеш у рај ал’ промене зато
Твоја душа осјетити не ће.

Филип Ј. Ковачевић


“Црногорка” број 39  1884






Нема коментара:

Постави коментар