петак, 10. мај 2019.

Филип Ј. Ковачевић - Спасење


Спасење
(Гете)

Ао јада ! — превари ме нада
Мојом момом други преовлада! —
Моје срце на жалост окрену,
Те ја прегну’ на воду студену.

Тече вода покрај мене живо;
Ја тугујем — mнoгo ми је криво!
Од кривице у воду бих пао,
IIа макар се свијет ископао.

Кад од једном, али неко збори —
Окренем се и погледам гори,
Чујем грло, ма не видим ока:
„Чувај море! — вода јо дубока”! 

Те ја тамо — па да видиш среће! —
Стоји мома као мајско цв’јеће:
Жива, једра, а зову је: Като !..
„Ао Като, моје чисто злато!” —

„Смртних си ме избавила зјала,
Спасила ме — живот си ми дала;
Ал’ си опет мало учинила,
Када не би, душо, моја била!“ —

Застиди се, порумени малко;
Ја се сави’, пољубих је слатко,
Она мене ... и тако се згађе:
Ко смрт тражи — често живот нађе.

Филип Ј. Ковачевић 


“Црногорка”  број 40   1884






Нема коментара:

Постави коментар