четвртак, 30. јануар 2020.

Алија Аџи-Јусуфовић - Српске народне женске пјесме

Српске народне женске пјесме

I.

Годинице, моја незгодице,
Вазда ли ме у незгоди нађе:
Каква лањска, таква ономлањска,
А садашња ни лијека нема;
Већ, кад дошла, више ме ненашла,
Но удату или укопату.

II.
Што је граја за горама?!
Ал’ је свадба, ил’ крштење?
Или драга драгог кара? —
Нит’ је свадба, нит’ крштење,
Него драга драгог кара,
Драга драгом говораше:
Што си био у чаршију?
Да купујем ибришима. —
Ибришим је коса моја;
Што ти хоће пијавице? —
Пијавице вјеђе моје;
Што ти хоће лист артије? —
Лист артије лице моје;
Што ти хоће зреле дуње? —
Зреле дуње дојке моје —
Што је моје — то је твоје.

III.

Што лијепа Џелил-бегу кула,
Још је љепша Џелил-бегу љуба;
Ал’ је њојзи залудна љепота:
Не љуби је бего Џелил бего,
Већ он љуби удовицу младу.
Моли јој се Џелибеговица:
„Остави ми Џелил-бега мога,
Даћу теби по руха мојега,
Полу руха а полу бисера?
Луда ли си, Џелил-беговица!
Не бих ти га оставила млада,
Да ми дадеш три царева града:
Твоје рухо огањ изгорио,
А твој бисер патке позобале —
Радија сам с’ бегом вечерати,
Но везиром над Босном постати!”
Кад то чула Џелил беговица-,
Мртва паде на мермер авлију,—
Мртву су јед дома однијели....


Из збирке Алије Аџи-Јусуфовића



“Луча” 1898.






          



Нема коментара:

Постави коментар