уторак, 23. јануар 2018.

Мило Јововић - Срцу



Срцу

Срце моје ти си у затвору,
У тами те судбина озида;
Бистре очи то су ти прозори –
Залуд куцаш прса без прекида.

На двор изаћ није ти могуће,
Јере би се одвећ замамило,
И тако си од нарави вруће;
У прсима ти највећа сило.

“Разложити јесу твоји свјети,
О човјече све ти то признајем;
Али жеља моја исто лети,
А на мјесту истоме остајем.

Прса твоја, слаби јесу шанци,
Мојом силом на мах њих оборим,
Па и да ме стегни јаки ланци;
И њих знадем длаком да претворим.

Што пожелим, све то моје бива, -
Кад сам тужно и ти плачеш тада, -
Тајна свака у мени се скрива,
Благајник сам весеља и јада.

Док си д’јете, ја те искром будим,
Све на игру, и и на стазу равну;
Ти све чиниш само што ја жудим;
Не кажем ти никад судбу тавну.

Кад одрастеш, ступам с тобом тада,
Водећи те некад л’јепој нади,
Некад опет к јазу пуну јада; -
Бег мог знања ништа се не ради.

У љубави, ја по сриеди ступам,
У жалости једнако се смијем;
Час по лакше, час по јаче лупам,
Сад те сладим, сад те опет трујем.”

Срце моје, видим да је тако;
Па те молим: мирно увјек буди,
Рај ми увјек слути, а не пако –
Здраво куцај цару мојих груди.

Не допуштај сузи да испане
На очима, да низ лице рони,
У весељу прати моје дане,
Жалост, тугу, све од себе гони.

У Бару (Црна Гора), 1894.

Мило Јововић


“Slovanski Svet”  štev. 4   1894.












Нема коментара:

Постави коментар