недеља, 7. јун 2020.

Исаије Митровић - Једна ноћ






Једна ноћ

Страшна је ова ноћ.
К’о црна сaбласт дугачких крила запрти све мазгале,
затвори сва врата,
утрну сва светла.
У оџак смести врага
с репом у расцепу.
У сваки кут,
У сваку пукотину,
јаму,
У сваку деротину
перде
Усади по једно око,
злобно шкиљаво око,
које ће целу ноћ
из густог мрака
у ме гледати.

Напољу зима
Са свим страшилима:
Огњем и ломом, ледом и кишом
К’о с триста бесних зверова,
С триста ветрова.
Тресе се кућа стара
У позне часе
К’о стара мајка голих недара,
Пуцају труле перде,
клепеhу капци тешки,
Таваном неко плаче
запева …
У непрекид тешко плаче.
И писак писне у оџаку гласно.
То ђаво два прста склопи
И уснама таче.
К’о да је изумро свет
И човек
У свету немом за увек.
Коса се јежи а из буџака
из густога мрака
гледа ме око злобно –
свуд око злобно,
свуд око кобно.

Страшна је ова ноћ
к’о да се кољу триста шакала,
триста вештица, триста утвара
Триста се муња
укрсте,
триста вештица
уврсте.
А зелен пламен обасја собу
и мене у њој,
и мене у њој и лик ми блед.
А ђаво у прст још јаче звизне
у ухо само...
У прозор лупне киша и лед.
Тада затутњи, пукне, загрми…
У добош пљесне нечиста авет,
Руши се регби сва кућа стара
и Бог и ђаво
и небо и пак’о
и земља и свет и земља и свет.

Исаије Митровић

“Илустровани Лист”  број 11







Нема коментара:

Постави коментар