недеља, 19. мај 2019.

Никац од Ровина (Милутин Томић) - Пјесма за софром I

Пјесма за софром

Весео сам, души ми је
Када је у рају,
А нешто ме гope диже,
Ђе се звјезде сјају. —
Ма ја рађе ту остајем
Међу вама свима
Украј пјесме радованке
И чашице вина.

Та свијет 'је тако лијеп!
Пуне су га груди!
А милије нигђе није
Кана земљи туди. —
И чујте ме, браћо моја,
Истину вам рећу:
Док се пије, док сс пјева,
Ја са земље нe ћy.

Крај другова, пријатеља,
Крај веселе рјечи,
Нек и пјесма пјесникова
Уз чашице звечи ; —
Нека бруји, нека хуји
Као морски вали:
Здраво, браћо! куцајмо се,
Кад смо се састали!

Живио нам прво онај,
Који живот дава! —
Наш Господар! — Њему првом
Иде част и слава;
Он нас чува од душмана,
Он нам добра штити:
У његово здравље ваља
И пјеват, и пити.

Другу браћо витезови,
Соколови сиви,
Нек свак пије својој моми,
Да му дуго живи!...
Пијте, браћо!, - и ја пијем
Ала се то слива!
Нек и моја мома живи! -
Соколица сива!

Пријатељу на реду је
Вазда чаша трећа;
Она њему за то иде
Што је трећа срећа. —
Живјели нам! — који с нама
Веселе се дању,
А велике нотње бриге
Чашама прогању! ...

Даље, браћо! пијмо! — пијмо! —
Што не бисмо пили? —
А нијесмо ни у здравље
Другова напили! —
Нек нам живе сви, који се
Као браћа друже, —
И када им срећа цвати,
И кад јади круже!

Боље, боље! — наоколо
Има и још људи,
А ја свима добра желим,
Као вама туди;
Нека живи цио свијет
У нади и срећи! -
То је оно, дружбо мила,
Што сам тио рећи.


Никац од Ровина (Милутин Томић)


“Црногорка” број 37   1884









Нема коментара:

Постави коментар