петак, 8. мај 2020.

Влада А. Поповић - Пред скелетом пропалог германског цепелина “L. Z. 85”




Пред скелетом
пропалог германског цепелина “L. Z. 85”

Ту крај мора и крај “Беле-Куле”
Пред-а-мном је скелет цепелина,
Тог’ сејача ужаса и смрти,
Тог’ ваздушног страшила и џина.

Кости су му ватром оглодане
И од пада страшног поломљене,
Да их нико неће моћи више
Саставити, да их зраком крене.

Ветар душе са морске пучине,
Метал шкрипи – то скелет уздише,
И ја чујем молбу скелетову:
-“Не дирај ме бар ти ветре више.

Ти бар знадеш негдашњу ми снагу,
Моју силу страшну и витешку,
Па те молим, не вређај ми ране,
Сажали се на судбу ми тешку…

Ах, дивно је летети по зраку
И кружити у орлову јату;
А претешко свршити, као ја,
Из облака – у вардарском блату.

Славан беше мој долазак први
И летење изнад овог града; -
Грдне сам му починио штете
И задао свакојаког јада;

Дрхатало је свако живо биће,
Што се нађе у њем’ испод мене; -
А, гле, сада, о, Судбино моја
Свете ми се чак и слабе жене!...

“Швапска” дрскост овога скелета
Препуни ми чашу жучи пуну,
Гњевом букнух, успламте ми крвца
И нога ми у ребра га груну.

И ја цикнух:”Доста, зверу један,
зар се сећаш бездушинства свога
И размећеш зверским подвизима
Господара и “Кајзера” твога;

Бар умукни после смрти срамне,
Чедо лажне германске културе,
Себичњачке и милитаристичке
И без срца, - к’о ти сада, штуре.

Милост нема зверу и тирану,
Обадвоје паклене су душе,
Које жуде: све слабије од себ’
Да прождеру или бар угуше.

А за ово, што сад гину људи,
К’о  пред Ускрс невини јагањци,
медведу је скована секира
(За Виљема ланци и катанци)!”

7.-V-1916. год.

Солун


Влада А. Поповић













Нема коментара:

Постави коментар