субота, 7. децембар 2019.

Никац од Ровина - Пјесме без наслова


Пјесме без наслова

I.

Коњ је оног, ко га јаше, 
Сабља оног, ко је паше;
Вино оног, ко га пије,
Коло оног, ко га вије,
Власт онога, ко не губи,
Цура оног, ко је љуби!

II.

Ја сам синоћ пио, пио, —
Кажу да сам и пјан био:
Љубио сам крчмарицу,
А крчмара прогонио;
Дигао сам нож с астала,
С царевима бој задио,
Па им тада чашом вина
У спокоју душе пио ...
То заиста није тако,
Но се шале друзи мили;
Јер ја за то ништа не знам,
Него самода смо пили.

III.

 — „У вину је истина“ –
Тако мудри кажу,
А мударци ријетко
Да икада лажу; —
Ја се за то држим њих, —
Е то није шала: —
Радистине вазда пијем
Из пуног бокала.

IV.

Зелена је трава.
На њој мома спава
Бијела, румена.
Сунце грије јарко,
Лице гори жарко
Бијело, румено ..
Ој ти момо мала,
Што си ту заспала,
Бијела, румена?
Сунце ће да нагне
И лице ти смагне
Бијело, румено.

V.

Напити се вина,
Наљубит се мома;
Наловити лова,
Наиграти коња;
Набити се боја
Крвавих мегдана.
И насјећи глава
Српскијех душмана; —
     Ускрснуто виђет
Наше Српство мило,
Па лећи, заспати
И не дић се више; —
Богу просто било! —

VI.

Кад су се вјерили

Не желим вам сваку срећу,
Што човјеку пада снеба ; —
Јер да човјек чојком буде
Ту и муке мало треба:
     Алу сваком раду успјех
Да Бог да вам Господ дао,
Па макар вас и рад сваки
Неколико муке стао.

VII.

Кад су се вјенчали

 Сједим, пишемпјесму пјевам,
Пјесма ми је стара тема,
У тој теми прва миса’:
Б е з  љ у б а в и  н и ш т а  н е м а.
     Сједим, пишеми на даље
Пјесма ми је стара тема,
И тој теми друга миса’:
Б е з  н а р о д а  н и ш т а  н е м а. —
Ове двије мисли спајам,
Па у разум велим здрави:
Н а с в и ј е т у  н и ш т а  н е м а
Б е з  н а р о д а  и  љ у б а в и ...
     О, ви сретни заручници,
Сјетите се пјесме ове!
И ако је стара тема,
Ма су вазда мисли нове. —
     Сјетите се! — то на божјем
Урезано стоји своду:
Свачија је срећа само
У љубаво и народу.

VIII.

Кад те бију, па можеш плакати,
Кад те гоне, па можеш бјежати:
То је лако; Но када те бију и ћерају,
А не дају плакат ни бјежати;
То јо тешко.

Никац од Ровина 
(Исаило Томић)


“Црногорка”    бр. 5 и 6  1885.








Нема коментара:

Постави коментар