уторак, 19. мај 2015.

Мил. К. Николић – Расински - Балкански витез

Балкански витез

Посвећујем кумановским јунацима

Отварам књигу …. крвава је, грозна
О, Историјо страдања и плача!
Ал време стиже, и у доба позна
Умуче перо испред оштрог мача.

Дајте ми сунце док се небо мути!
На коњу витез и одјекну звека.
После мир мртви; језовито ћути
Време и живот прошлост далека.

На коњу витез, ал’  ко да се рађа
Сунце из њега и буктиње неке;
И, к’о  да ова тишина порађа
Буру; ја слушам плотуне далеке.

Он руку диже. Крст засија свети
И проби таму што страдања бунца;
Гледам: кроз поглед што му даљно лети
Четири зоре и четири сунца.

И грмну витез:”Као сан у срећи.
Ја сам ….Победа!” И још часа иста
Огроман поста и од свега већи –
А око Крста свето сунце блиста.

Тамо, о тамо! Зидови се нагли –
Азијат тоне усред разорења;
Ја гледам: тамо, у балканској магли
Нижу се, дижу многа освојења.

Устајте мртви, сад живети треба! –
Устајте горе ма за тренут само!
Роб није давно угледао неба –
А полумесец блед и мртав тамо.

Отварам књигу …. крвава је она –
О Историјо победе и мача!
Узвици грме .... ударају звона,
Сунце Слобода, Песма место плача.

А к’о џин снаге, славе, величине
Витез на коњу сред кланца и крша;
Са њега букти пламен у висине,
А свуд застава балканска лепрша….

Београд 1912.     Мил. К. Николић – Расински


Илустрована ратна  кроника   св. 13   стр. 109







Нема коментара:

Постави коментар