недеља, 7. јун 2020.

Исаије Митровић - Ново доба






Ново доба

Ја живим у добу, које много хоће,
У данима свежим што мире на јутро,
Узорану земљу и краљевско воће --,
И ја сам ногом сам своје путе утро...

На први ћу позив распевана петла,
Окупан у гримиз растаљених зора
Походити знојем наша поља светла
Уз молитве неме пробуђених гора.

Мене мами мирис рaзoрaних бразда,
И узорна рађа малог мравињака,
И све што у мени вечна нарав сазда
Нек згара на огњу сунчанијех зрака.

Ја припадам чети славно што је никла,
После свијех беда из јуначке крви,
Која се на буке живота већ свикла
И у вртлог њихов ја ускaчем први!

Срушили смо многе лавре и кумире,
Дотерасмо лажног цара до дувара,
Поломисмо уске међе и оквире
Бојовним и ретким срцем из недара.

Сад зидати треба и ронити смело,
У дно реке бурне у паклено недро –
Износит у зуб’ма песак на видело
Свољом што се ребри ко развито једро.

Исаије Митровић

“Илустровани Лист”  број 8







Нема коментара:

Постави коментар