уторак, 2. април 2019.

Јован Поповић Липовац - Слике из живота






Слике из живота

I.                 Младост

Што ја љубим, питаш мене?
Да ми срце не увене
Вез љубави страсне бујне
И виново капље рујне!

Без пјесмице милопојке,
Без пољупца од ђевојко,
Без састанка — часа мили’
Што би моји данци били?!

На што би ми живот млади,
Да га љубав сад не слади?
Рујно винце да с’ не ц’једи ? —
Он увену — он се следи!...

Што би срце, звучна лира,
Кад га мила моја дира
И у страсти жицу тапће
Да не плане, да но шапће:

„Ја те љубим!” па да лиру
Ја не даднем мом кумиру,
Да у њојзи пјесму ори
О љубава тајној збори?!..

Па кад крв се млада згрије,
Да се винцо но попије,
Да со пјесма не испоји,
Шго би шћели данца моји?!

Што би младост а без хата,
Мојо тице, мог ђогата,
Да се на њег’ млад по машим
И пољаном не запрашим?

Што би рука манитова
А без сабље стара кова?
Што би срцо да не грије,
Што би вино да с’ не пије?!

За то треба вино пити,
Љубав њежну проводити;
Сабљу острит’ — пјесму пјеват’,
О јсдинству Српства сн’јеват’!


II.             Старост

Кад напуним стотин’ љета, —
Мало више, мало мање —
Наживим се овог св’јета —
Мало боље, мало тање —

Кад остарим и посједим
Као овца бјелоруна,
Кад увенем, кад убл’једим
Кано што је бл’једа луна;

Кад ослабим, обезубим,
Као каква стара бака,
Кад вид очни ја изгубим,
Силу мишце од јунака —

Онда нсћу ја љубити
Нити пјесму, ни ђевојке,
Ондар нећу вино пити
Појућ’ пјесме милопојке!

Онда нећу коња јахат’,—
— Пењати се лако није —
Онда нећу сабљом махат’
— Снага треба гђе со бије!

Љубити ћу крај камина,
Да ја гријем старе кости,
Љубити ћу мјером вина,
Љубити ћу часне пости!...

У цркву ћу ићи често,
Молићу се ноћу дању,
Уступићу својо мјесто
Као мене враголану ...

Нека и он љуби, пије,
Ка’ што младу и пристоји,
Манитује, нек се смије,
Ка’ што бјеху данци моји.

Јер љубио, не љубио,
Једнако му све то важи;
Вино пио ил’ но пио
Свеједнако смрт га тражи!...

Цетиње, 15. Марта 1885.

Ј. Поповић-Липовац


"Црногорка", број 11   1885.









Нема коментара:

Постави коментар