уторак, 23. мај 2017.

Војислав Ј. Илић Млађи - Путем кроз Бугарску



Путем кроз Бугарску

Откуд идеш синко? Да ли спута дугог
Те си тако ломан и блеђи од смрце?
-Од Једрена, мајко! Из борбе за другог,
Који ме је љуто ујед’о  за срце.

О, јадан си, синко, с пропалим прстима!
Шињел ти поцепан… избушена капа!
-Мајко, често пута само корак има
Од ловорног венца до просјачког штапа!

Што те коњиц, синко, с бојишта не враћа,
Но се рањен вучеш по путу оваку?
-Коња су ми, мајко, одузела, “браћа”,
А мени у руке утрапили штаку!

Камо ти захвалност за херојска дела?
Кам’ ти ловор, сине? Да ти није свео?
-Кајин ми га, мајко, украо са чела,
Па је себи венац око главе сплео!

О, несрећно дете, чим ћеш се покрити?
Твом уморном телу отпочинка треба.
-Шињел ће ми, мајко, покривачем бити
А постеља топла – испод ведра неба!

“Како ти је име?”- Он не одговара,
Већ мисли на своју далеку Србију.
“Е сад збогом, сине!” – рече жена стара
И залупи тешку гвоздену капију.

Па онда , немарно, кроз двориште прође
И посао стари равнодушно узе…
А војник, лагано, узе штап и пође,
И обори главу, да сакрије сузе….

Војислав Ј. Илић Млађи - “Крвави цветови” 






Нема коментара:

Постави коментар