субота, 8. јул 2017.

У туђој Отаџбини

У туђој Отаџбини

Ја познајем:
Ово није земља моја!
Нигде леда, нигде снега
нигде нема једног брега
разрушена гњевом боја…
-Ово није земља моја!

Ја познајем:
Ово није земља моја
где протече крви доста,
где хиљаде мртвих оста
бранећ’ силно права своја…
-Ово није земља моја!... 

Ја познајем:
Ово није земља моја,
коју тресе силна јека. –
Ја сам дош’о  из далека.
Не чује се нигде боја…
-Ово није земља моја.

Ја познајем:
Ово није земља моја,
где још пуни шанци стоје
изгинуле браће моје,
где је пад’о  строј до строја…
-Ово није земља моја!

Ја познајем:
Ово није земља моја,
преврнута лавом топа,
где је као сноп до снопа,
гробље, коме нема броја…
-Ово није земља моја!

Ја познајем:
Ово није земља моја,
где девојке и све жене,
све у црно завијене,
стежу црна срца своја…
-Ово није земља моја.

Ја познајем:
Ово није земља моја,
где сад моји живот просе
од Тевтона што све косе,
и Татара дивљег соја.
-Ово није земља моја!

Ја познајем:
Ово није земља моја!
-Она чека да васкрсне,
кад се цео Балкан тресне,
после тако силног боја…
-То је славна земља боја!...

20. јан. 1916. год. на Крфу

Димитрије М. Јефтовић-Полимац - Сећање на Отаџбину 



                 


Нема коментара:

Постави коментар