петак, 14. јул 2017.

Сећање на Отаџбину


Сећање на Отаџбину

Давно ме је прошла срећа,
Прошла песма наших птица;
Прошло лето у туђини,
Прош’о  цвркут ластавица.

Око мене на све стране
Монотона лежи тама –
Од куда си, ти једина,
Тужна птицо, дошла сама?

Певај шево, ја сузама
Пратим дивну песму твоју,
Што ме с пуно чежње сећа
На далеку земљу моју.

Кад те слушам срце моје
Пусте груди бије јаче. –
Певај, шево, јер често је
Срећан човек и кад плаче!

Песма твоја у туђини
Враћа моја доба сретна:
К’о  да гледам њиве златне
И шарена поља цветна.

Очи сузе!... Ал’ душа ми
Срећом прошлих дана дише –
Сања булке и пшенице
Кад их јунски ветар њише.

Сања како преко њива
Таласи се златни гоне,
И заносна песма твоја
Са висина у њих тоне!

Па се опет изнад жита
Плавом српском небу диже –
О, како је чежња слатка
Кад ти суза сузу стиже!...

Димитрије М. Јефтовић-Полимац - Сећање на Отаџбину 



                 

Нема коментара:

Постави коментар