уторак, 11. јул 2017.

Судбина Отаџбине

Судбина Отаџбине


Док је ветар с кишом здржав’о  права
Да што јаче шиба о шаторска крила,
Ја сам слатко спав’о, све док није јава
Са грмљавом кола узбуђена била.

Задоцњели наши враћају се с Крфа,
У логоре своје пре поноћи журе.
Кола силно грме а канџија пуца
И све даље коњи кроз маслине јуре…

Престала је киша… Са широка мора
Ветар сасвим тихо кипарисе њише…
Одоше ми мисли пут далека света
И рука ми узе да стихове пише.

Острво је пусто… Шакали се чују!
Пред очима вазда једна слика иста:
Хиљадама звезда са плавога свода
У дубини морској по сву ноћ се блиста…

Цео логор спава, а ја будан само,
У дубоке мисли утонуо своје,
Док моравска песма у даљини чу се
И сети ме среће, прохујала што је:

Давно кад сам срећан низ Мораву иш’о
И бескрајна поља посматрао тада,
Кад веселе мобе кукурузе беру,
Слушао сам песму коју чујем сада.

О несрећна, судбо, Отаџбине моје!...
- Све тужнији бивам и верујем јаче:
Да те исте песме, у даљини мрака,
Прегажена јадна домовина плаче.

Место сваке среће и богатства њена,
Свуд од глади види изнемогла мрца…
И свакога дана бољу срећу чека,
Уздишући тешко, из дубине срца.

Чека кад ће видет’ испод неба плава
Свога Белог Орла подмлађена крила,
Пред војскама силним Слободе и Права,
С којима је вазда и Србија била.


Димитрије М. Јефтовић-Полимац - Сећање на Отаџбину 



                 

Нема коментара:

Постави коментар