субота, 29. октобар 2016.

На Брегалници

На Брегалници

Јасно трепере звезде,
По поноћи коњици језде:
Ватре се виде далеко,
Стој! чу се да викну неко.

Одговор беше: наши смо,
Бугарин ил’ Србин браћа смо!
Ми нећемо пуцати први,
Браћа смо, не тражимо крви.

Одједном плануше пушке,
Подигоше се мишице мушке;
Разви се страхотна борба,
Бију се братство и злоба!

Са једне стране зачу се
Једина реч чи крик: 
Зар мучки ме нападе брате?
Ноћ је, не видим ти лик.

Ја сам, ја, Србине, брате,
У мојој, треба да знате,
Има још татарске крви,
За то сам пуцао први.

Зар то је, небрате, награда,
Што те онда брањах, кад страда,
То ми је хвала за Једрене,
И неспане ноћи студене. –

Борба трајаше очајна,
Док Србима не дође одмена;
Тад викнуше јунаци ура!
Брегалница постаде црвена.

Сунце се појави озго,
Србину Бог је помог’о;
Потуче небрата до ноге,
Освети Сливницу, па оде.

“Балкански рат”  бр. 39












Нема коментара:

Постави коментар