уторак, 1. децембар 2015.

Милош Перовић - После првог боја



После првог боја

Престаде звека мачева и цика
Смртније’ цеви, покопасмо мртве
И сложним плотуном поздрависмо жртве
Последња почаст палијех ратника.

Дан затим прође у миру, ал’ када
Ноћ глува паде на гробове свеже
И борце који заморени леже
У сну дубоком, ја осетих тада

К’о  да сам негде далеко ван света
И ван живота, поред мене сени
Мртве и неме, а душа у мени
Без једног даха и једног покрета.

Надамном небо ужаснуто ћути,
Около мене скамењене горе
И ноћ и магла к’о бескрајно море,
А  у вечност се створили минути.

Из безданије’ глувије’ дубина
Гроб мрачан зјапи и на неког чека,
А смрт се негде испод рушевина
На мене злобно кези и церека.

И ступа ближе и руком од леда
К’о  гладан полип за срце ме хвата
И нетремице у очи ме гледа,
Док за њом гракћу  црних врана јата.

И хладно вели: Време ти је мрети;
Докле из ноћи прва муња плане,
Пре но што зора још једанпут сване 
Моји ће нокти у срце продрети.


Милош Перовић, Скопље











Нема коментара:

Постави коментар